Pierzi timpul sau sa faci ceva util?

Posted on Septembrie 19, 2010

1



Aceasta e intrebarea care ma framanta acum. De ce? Nu stiu, am impresia mai mult de cat oricand ca am pierdut mult timp nefacand ceva util, pentru viata, pentru mine, pentru familie.

Incerc sa fac intr-o zi sa fac cat de multe pot, uneori imi propun prea mult si ajung sa nu mai reusesc sa fac nici macar jumatate. De ce? Cred ca problemele pe care le incerc sa le rezolv doar o parte sunt probleme, in rest sunt fleacuri, carora nici nu ar trebui sa le aloc prea mult timp. Dupa cum spunea Dragoş Mănac intr-o postare, Ştii ce probleme grave ai?, raspunsul este unul singur: „Nu”.

O alta chestie, derivata din asta, nu mai pot sa imi pastrez cuvantul dat, pentru ca incercand sa fac prea multe, sigur pe cineva, ceva o sa il/o  „sar” cu rezolvat-ul lucrului pe care mi-am propus sa il fac. Si atunci ma simnt naspa, fara cuvant, cu toate ca nu sunt (nu vreau sa fiu asa). Poate, ar trebui sa invat sa spun „Nu”, „Nu se poate”, „Nu am timp”.

Apropo de timp, orice chestie trebuie estimata ca si durata pentru a te cadra in timp, dar sunt chestii care nu se pot estima in ore, minute, secunde; pentru ca si daca faci de doua ori aceasi chestie nu o sa iti iese in aceeasi durata de timp.

Solutii, idei, sugestii pe aceasta tema ?

„…timpul avea cu oamenii nesfârşită răbdare.” – Moromeţii, Marin Preda

